Kamis, 17 November 2016

Report Text about Laptop

Report Text about Laptop

Laptop

Laptop, often called a notebook, is a portable personal computer with a clamshell form factor, suitable for mobile use. Although originally there was a distinction between laptops and notebooks, the former being bigger and heavier than the latter, as of 2014, there is often no longer any difference. Laptops are commonly used in a variety of settings, such as at work, in education, and for personal multimedia.

A laptop combines the components, inputs, outputs and capabilities of a desktop computer, including the display screen, speakers, a keyboard, and pointing devices (such as a touchpad or trackpad) into a single unit. Most 2016-era laptops also have integrated webcams and built-in microphones. The device can be powered either from a rechargeable battery or by mains electricity from an AC adapter. Laptops are diverse devices and specialised kinds, such as rugged notebooks for use in construction or convertible computers, have been optimized for specific uses. The hardware specifications, such as the processor speed and memory capacity significantly vary between different types, makes, and models.

Laptop

Laptop, yang sering disebut notebook, adalah komputer pribadi portabel dengan bentuk buka tutup seperti kerangl, cocok untuk penggunaan yang mobile. Meskipun awalnya ada perbedaan antara laptop dan notebook, bentuk lamanya lebih besar dan lebih berat daripada yang terbaru, pada 2014 , seringkali tidak ada lagi ada perbedaan. Laptop yang umumnya digunakan dalam berbagai tempat, seperti di tempat kerja, di bidang pendidikan, dan untuk kebutuhan multimedia pribadi.

Sebuah laptop menggabungkan komponen, input, output dan kemampuan dari sebuah komputer desktop, termasuk layar display, speaker, keyboard, dan perangkat penunjuk (seperti touchpad atau trackpad) menjadi satu kesatuan. Kebanyakan laptop era 2016 juga memiliki webcam terintegrasi dan mikrofon built-in. Perangkat dapat dicas baik dengan  baterai isi ulang ataupun dengan induk listrik dari adaptor AC. Laptop adalah perangkat beragam tipe dan jenis-jenis tertentu, seperti notebook kasar yang digunakan sebagai perangkat yang dapat dirakit atau sesuaikan sendiri, dan telah dioptimalkan untuk kegunaan tertentu. Spesifikasi perangkat keras, seperti kecepatan prosesor dan kapasitas memori secara signifikan bervariasi antara berbagai jenis, merek, dan model.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar